Algemene voorwaarden BALANCE FM
​
Artikel 1 – Begrippen
De organisatie:
Frederik Moens
BALANCE FM
Ondernemingsnummer: 0766.418.477
Rekeningnummer: BE89 7340 4925 4585
Hoogstraat 31 - 2830 Tisselt
De klant: de persoon die op zijn of haar naam een aankoop doet bij de organisatie met als doeleinde voedingsbegeleiding, workouts, bewegingscoaching, lessen body attack, move en work sessies en/of eventuele online training (hierna activiteiten) te volgen.
Overeenkomst: De klant koopt een abonnement (in de vorm van een beurtenkaart) of losse lessen of een specifieke overeenkomst. De aankoop en voorwaarden van deze activiteiten samen met deze algemene voorwaarden vormen de overeenkomst en worden dan ook automatisch aanvaardt.
​
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing indien de klant zich heeft ingeschreven bij de organisatie voor het deelnemen aan activiteiten.
Op iedere activiteit zijn deze voorwaarden van toepassing.
Ieder gebruik van de diensten van de organisatie geschiedt voor eigen risico.
Iedere klant dient zelf voor het gebruik van welke voorziening dan ook of deelname aan een activiteit zich ervan te vergewissen of gebruik of deelname voor desbetreffende persoon medisch verantwoord is.
Daarnaast dient iedere klant verzekerd te zijn tegen ongevallen.
Indien de organisatie het advies heeft gegeven om bij de huisarts en/of specialist een verwijsbrief te gaan halen voor aanvang van training dient de klant dit te doen.
​
Artikel 3 – Gezondheid
De klant verklaart dat hij/zij naar beste wensen gezond is en in staat om de instructies van de coach zonder schade voor zijn gezondheid op te volgen.
Bij twijfel verplicht de klant zich ertoe alvorens de overeenkomst met de organisatie aan te gaan, zijn arts te raadplegen.
Gedurende de duur van de overeenkomst is de klant verplicht om blessures, onbehagen, pijn of vermoeidheid tijdens, voor of na de training te melden. Dit geldt ook voor veranderingen in zijn/haar lichamelijke conditie. Bij twijfel is de klant verplicht om, alvorens een overeenkomst aan te gaan, een dokter te raadplegen.
​
Artikel 4 – Uitvoering van de opdracht
Op de organisatie rust de verplichting tot het, gelet op het doel en activiteit, zo goed mogelijk begeleiden van de klant gedurende de activiteit.
De organisatie voert de werkzaamheden in het kader van de opdracht uit naar beste inzicht, deskundigheid en vermogen.
Het betreft hier een inspanningsverplichting. Dat wil zeggen dat de organisatie of de trainer van de organisatie niet instaan voor het succes en welslagen van die dienstverlening noch voor de mate waarin deze dienstverlening bijdraagt aan het door de klant gestelde doel.
​
Artikel 5 – Ziekte of afwezigheid klant
Indien de klant niet kan deelnemen aan een activiteit of aanwezig kan zijn op een afspraak, wordt verwacht dat de klant dit zo spoedig mogelijk doorgeeft aan de organisatie.
Alle afspraken voor de workouts en de body attack dienen 8 uur voor aanvang van de sessie te worden afgezegd, anders worden de kosten van de diensten aangerekend.
Alle afspraken voor bewegingscoaching en voedingsbegeleiding dienen 24 uur voor aanvang van de sessie te worden afgezegd, anders worden de kosten van de diensten aangerekend.
Bij het onderbreken wegens ziekte geldt een eigen risico van twee weken, de overeenkomst kan vervolgens voor maximaal 6 weken worden stilgelegd en dat alleen op grond van een medische verklaring door een erkende arts.
​
Artikel 6 – Ziekte of afwezigheid trainer
Bij afwezigheid van de trainer of coach wordt voor de klant een alternatief geboden of de overeenkomst wordt verlengd met het aantal weken dat de trainer ziek is.
Vakanties van de trainer worden ruim van te voren aangekondigd.
De overeenkomst wordt dan verlengd met het aantal weken dat de trainer op vakantie is.
Op algemene erkende feestdagen kan het zijn dat de activiteiten niet door gaan.
Als de klant op deze dag een afspraak gehad zou hebben, wordt een alternatief tijdstip geboden of wordt het een dag of een week vooruit geschoven.
De organisatie is niet gehouden aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht.
De overeenkomst zal dan worden ontbonden.
​
Artikel 7 – Locatie en tijdstip training
Er is geen vastgelegde locatie voor onze trainingen of afspraken. Hierdoor zijn we als organisatie soms weersafhankelijk. Het is dus mogelijk dat een training afgelast of uitgesteld wordt, of indien mogelijk online aangeboden wordt, indien het weer te ongunstig is en er geen indoor activiteit mogelijk is. De organisatie zal de klant spoedig mogelijk op de hoogte brengen. Een nieuwe datum of alternatieve oplossing zal voorgesteld worden.
​
De afspraken voor voedingsbegeleiding zullen steeds in samenspraak gemaakt worden met de klant.
​
Artikel 8 – Aansprakelijkheid
Het beoefenen van sport kan risico’s met zich meebrengen. Het volgen van activiteiten en coaching- en/of begeleidingstrajecten is geheel voor eigen risico van de klant. De klant is er zich dan ook van bewust dat door de fysieke activiteit blessures/complicaties op kunnen treden zonder dat er sprake is van onrechtmatig handelen dan wel nalatigheid in hoofde van de organisatie.
​
De organisatie kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor schade, eventuele ongevallen, blessures, beschadigingen van persoonlijke bezittingen van de klant of diefstal door het gebruik van de website of van de diensten of activiteiten van de organisatie, etc. ... .
Tevens is de organisatie niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van door de klant onjuiste verschafte gegevens of het niet op juiste wijze opvolgen van de verstrekte adviezen.
​
Artikel 9 – Lidmaatschap
Tenzij anders overeengekomen, wordt voor de workouts en de lessen body attack gewerkt met abonnement (in de vorm van beurtenkaarten) en/of met losse betalende lessen.
De abonnementen zijn onbeperkt geldig. De lossen lessen en body attack zijn afzonderlijk te betalen.
​
Voor de bewegingscoaching, alsook voor de voedingsbegeleiding wordt een afzonderlijk contract opgemaakt.
Indien de klant geen gebruik maakt van het recht tot trainen en/of activiteiten die deel uitmaken van de dienst of het product waarvoor hij ingeschreven is binnen de overeengekomen periode, vervalt het traject en vindt geen restitutie van betaling plaats.
​
Voor de workouts heeft de klant bij aanvang recht op één gratis testles alvorens de aankoop van een beurtenkaart of losse lessen. Hierna kan hij/zij bepalen of ze willen overgaan tot de aankoop van een beurtenkaart.
​
De aangekochte beurtenkaarten zijn persoonlijk. Na aankoop is er geen restitutie van betaling meer mogelijk.
Een training kan pas doorgaan als het afgesproken bedrag is overgemaakt op de rekening van de organisatie.
​
Artikel 10 – Betalingsvoorwaarden
Bij de overeenkomst van de klant en de organisatie zal de organisatie meedelen wanneer en hoe het bedrag dient te worden voldaan.
Indien de klant niet tijdig betaalt, is de organisatie gerechtigd de klant toegang tot de activiteit te weigeren totdat de betaling binnen is. Het overeengekomen tarief omvat alle kosten met uitzondering van extra producten/diensten en vervoersonkosten.
​
Artikel 11 – Wijziging tarieven en voorwaarden
De organisatie behoudt zich het recht om de tarieven en/of voorwaarden aan te passen. De wijziging van de tarieven is voor de klant van toepassing na afloop van zijn huidig lopende formule. De klant kan dan beslissen om een nieuwe aankoop volgens de nieuwe tarieven en voorwaarden aan te gaan of niet.
​
Artikel 12 – Ontbinding
De organisatie is gerechtigd de overeenkomst per direct geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding als de klant niet, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoet.
Een tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door de klant is alleen mogelijk op medische gronden met bewijs van een medische verklaring door een erkende arts.
​
Artikel 13 – Privacy
De organisator gedraagt zich overeenkomstig de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming ten opzichte van de verwerking van de persoonsgegevens.
Indien de klant zijn persoonlijke gegevens aan de organisatie overmaakt, worden deze in het bestand van de organisatie opgenomen en worden ze verwerkt voor het coachingstraject, het beheer van het klantenbestand, voor het uitvoeren van marktstudies, om de klant te informeren over de nieuwe producten en diensten en voor de verwezenlijking van informatie- en promotiecampagnes. De persoonsgegevens worden niet aan derden overgemaakt, met uitzondering van de coaches of trainers die een dienstverlening uitvoeren voor de organisatie.
​
Artikel 14 – Quitclaim
De klant geeft door acceptatie van de algemene voorwaarden toestemming om fotomateriaal met zijn/haar beeltenis, door de organisatie of één van de dienstverlenende trainers genomen tijdens de deelname aan een activiteit zonder verdere voorafgaande of aanvullende toestemming en/of vergoeding openbaar te maken en/of te verveelvoudigen in media, waaronder website, sociale media en gedrukte media.
De organisatie zal er zich uitdrukkelijk van weerhouden elke vorm van uitbating of verspreiding van de foto’s uit te voeren die strijdig zou kunnen zijn met het privéleven van de betrokken personen.
​
Artikel 15 – Intellectuele eigendom
Door acceptatie van deze algemene voorwaarden wordt uitdrukkelijk erkend door de klant dat alle trainingsprogramma’s, ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud overgemaakt aan de klant of beschikbaar op de website of app producteneigendom zijn van de organisatie en beschermd zijn door de relevante rechten van intellectuele eigendom, waaronder doch niet beperkt tot auteursrechten, merkenrechten, databankrechten, naburige rechten, octrooien en modelrechten.
​
De organisatie verleent aan de klant een beperkt, persoonlijk, niet exclusief, niet sub-licentieerbaar, niet overdraagbaar en onherroepelijk recht om de diensten en producten te gebruiken voor persoonlijke doeleinden en onder de voorwaarden, zoals in deze algemene voorwaarden gesteld.
Het is de klant uitdrukkelijk verboden om de trainingsprogramma’s, ontwerpen, informatie, afbeeldingen en overige inhoud, opgesteld door de organisatie, te kopiëren, te wijzigen, openbaar te maken, voor directe of indirecte commerciële doeleinden te gebruiken, tenzij dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen tussen partijen.
​
Artikel 16 – Geheimhouding
Beide partijen zijn verplicht vertrouwelijke informatie, die zij voor de opdracht hebben gekregen, geheim te houden. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is aangegeven of als dit blijkt uit het soort informatie.
Desbetreffende gegevens worden nooit voor commerciële doeleinden aan derden ter beschikking gesteld.
​